*Η Μαρίνα Στασινού είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του ομώνυμου Τμήματος του Παντείου Πανεπιστημίου

της Μαρίνας Στασινού*
Για πολλά χρόνια, το επιστημονικό ενδιαφέρον ήταν επικεντρωμένο στη γνωστική διάσταση της νοημοσύνης: το λεγόμενο ΙQ. Το ΙQ όμως δεν περιλαμβάνει ικανότητες του ατόμου, που αφορούν το συναισθηματικό του κόσμο· αυτές οι ικανότητες αποτελούν τη συναισθηματική νοημοσύνη (ΕΙ). Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένα είδος εξυπνάδας και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι καταφέρνουν πιο αποτελεσματικά από άλλους να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους 1.
Η συναισθηματική νοημοσύνη έχει ερευνηθεί από διάφορες οπτικές. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει μια σύγχυση σχετικά με τη φύση της 2. Στην ουσία πρόκειται για 4 ψυχολογικές διαδικασίες:
Έχει βρεθεί ότι η συναισθηματική νοημοσύνη είναι κάτι που μπορεί να διδαχθεί 4. Σε επόμενο άρθρο, θα ασχοληθούμε με τους τρόπους που μπορούμε να καλλιεργήσουμε αυτές τις δεξιότητες στο παιδάκι μας, καθώς πρόκειται για μια διαδικασία ιδιαιτέρως σημαντική για την εξέλιξή του. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα ερευνών, οι θετικές επιδράσεις της συναισθηματικής ευφυΐας είναι εμφανείς σε πολλούς τομείς.
Κοινωνικό επίπεδο
Τα παιδάκια με υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη:
Ψυχοπαθολογία
Η συναισθηματική ευφυΐα:
Ακαδημαϊκή επίδοση
Τα συναισθηματικά ευφυή παιδιά:
Πηγές:
Zeidner, Matthews, & Roberts, 20121 , Bastian, Burns, & Nettelbeck, 20052, Tsaousis, 20083, Zeidner et al., 20094, Lopes et al., 20035, Χατζηχρήστου και συν., 20046, 7, 17, Bracket & Katulak, 20078, Frederickson, Petrides, & Simonds, 20129, 13, Zins, Elias, Greenberg & Weissberg, 200010, 18, Ciarrochi, Chan & Bajgar, 200111 , Cole & Cole, 200212 , Gottman, 201114 , Williams, Daley, & Hammond-Rowley, 200915 , Ταμπάκη, 200916, Zins, Elias, Petrides, Frederickson, & Furnham, 2004, Mavroveli et al., 200819
*Η Μαρίνα Στασινού είναι Ψυχολόγος, απόφοιτη του ομώνυμου Τμήματος του Παντείου Πανεπιστημίου