2106085780 | Fax 2106085770 info@xelonakia.gr

Δημιουργική Απασχόληση

Η δημιουργική απασχόληση στα Xελωνάκια, γεννήθηκε με στόχο την αλληλένδετη συνεργασία εκπαιδευτικών, καλλιτεχνών και διαφόρων άλλων εξειδικευμένων επαγγελματιών, οι οποίοι με αγάπη και όρεξη στοχεύουν στην μετάδοση γνώσεων στους μικρούς μας φίλους, με εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας.

Κύριοι Στόχοι είναι οι ακόλουθοι:

$

Η καλλιέργεια της έκφρασης και της δημιουργικής φαντασίας

$

Η ενθάρρυνση της επικοινωνίας και η ενίσχυση της κοινωνικοποίησης

$

Η ενδυνάμωση της ενσυναίσθησης και της κριτικής σκέψης

$

Η προσωπική ανάπτυξη και η αγάπη για την γνώση

Η δημιουργική απασχόληση περιλαμβάνει δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν την δημιουργικότητα τους, να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους, να διασκεδάσουν, να κοινωνικοποιηθούν και να μάθουν να αποτελούν μέλος μίας ομάδας!

ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ηλικίες από 2-6 χρονών
ΔεΤρΤεΠεΠαΣα
10:00
10:45
11:30
12:15
13:00
13:45
16:15
17:00
17:45
18:30
        Προγράμματα με περιορισμένες θέσεις

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΣ

ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Η Παραμυθούπολη

Παραμυθούπολη, μία λέξη που από μόνη της μας δημιουργεί όμορφα συναισθήματα, μία λέξη που μας ξυπνάει μνήμες και μας ταξιδεύει στην παιδική μας ηλικία. Σε αυτήν την δραστηριότητα θα γίνεται η πιο γλυκιά ανάγνωση πολλών παραμυθιών που παρέχουμε στον χώρο μας.
Η ανάγνωση παραμυθιών προσφέρει πολλά οφέλη στην ψυχική υγεία και στην ανάπτυξη των παιδιών. Τα κυριότερα οφέλη που προσφέρει είναι τα παρακάτω:
• Φαντασία: τα παραμύθια αναπτύσσουν την μυθοπλαστική ικανότητα των παιδιών.
• Διασκέδαση: το παιδί μαθαίνει από μικρό πως μπορεί να διασκεδάζει και να περνάει ευχάριστα τον χρόνο μέσα από την ανάγνωση ενός παραμυθιού.
• Κριτική σκέψη: ενισχύουν στο παιδί την ικανότητα κρίσης και αντίληψης. Αποτελούν ερέθισμα για να συζητήσει και να αντιμετωπίσει το κάθε παιδί τα δικά του ερωτηματικά, αγωνίες και φόβους. Το παιδί μαθαίνει να διαχωρίζει το πραγματικό από το φανταστικό.
Και βιώνει με βιωματικό τρόπο μία γλωσσική αναπτυξιακή ευχάριστη δραστηριότητα.

Ζωγραφική: Γίνομαι ο μικρός Πικάσο

Η δημιουργία της τέχνης και ειδικά εκείνη της κατασκευής ενός κόσμου μέσα από τη ζωγραφική είναι ζωτικής σημασίας διαδικασία στην εκπαιδευτική διαδικασία ενός παιδιού. Τα παιδιά μέσα από τη ζωγραφική θα αναπαριστούν σκηνές από τη ζωή τους και τα πρόσωπα που τους περιβάλλουν. Δεν είναι τυχαίο ότι η παιδική ψυχολογία αξιοποιεί τις ζωγραφιές των παιδιών τόσο συστηματικά, ούτε ότι χρησιμοποιεί τις εικόνες ως εργαλεία επικοινωνίας με τα παιδιά. Μέσα από την άμεση επαφή με τα χρώματα και τα υλικά τα παιδιά εξοικειώνονται, αποκτούν πρωτοβουλία και δεν διστάζουν να πειραματιστούν με πρωτότυπες ιδέες, κάτι που έρχεται να αντισταθμίσει την κονσερβοποιημένου τύπου ζωγραφική του εκπαιδευτικού συστήματος .Έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα και ανάλογα πάντα με την ιδιοσυγκρασία του παιδιού σας θα παρατηρήσετέ να αποκτούν διάφορες δεξιότητες. Ανάμεσα σε αυτές θα παρατηρήσετέ να πραγματοποιούν πιο λεπτές και εύστοχες κινήσεις ή να συγκεντρώνονται περισσότερο χρόνο από πριν. Πιο συγκεκριμένα: Η ενεργή και καθοδηγούμενη συμμετοχή του παιδιού στη δημιουργία μέσα από τα εικαστικά του δίνει την ευκαιρία να γίνει ουσιαστικά παρατηρητικό. Του δίνει αυτοπεποίθηση γιατί το ίδιο το παιδί μαθαίνει να αξιολογεί τη συμβολή του στο ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Μέσα από αυτή την διαδικασία της δημιουργίας , τα παιδιά, καλλιεργούν την αισθητική είναι σε θέση να αντιληφθούν τι είναι πιο όμορφο και τι όχι. Αποκτούν κατά συνέπεια κριτική σκέψη μέσα από τον κόσμο της ζωγραφικής και για τον ευρύτερο κόσμο. Μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν μέσα από την ομαδική εργασία. Κερδίζουν ωφέλιμο χρόνο μακριά από τοξικές ασχολίες των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και των πολυμέσων. Η ζωγραφική βοηθά την συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών όπως οι περισσότερες μορφές τέχνης. Συνοψίζοντας, η ζωγραφική ως αντιπροσωπευτικότερη ενασχόληση των εικαστικών δραστηριοτήτων, αποτελεί σημαντική για την ανάπτυξη του ψυχικού και του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών σας.

Νοητική ανάπτυξη

Αυτή η δραστηριότητα αναφέρεται σε διάφορα παιχνίδια που εξελίσσουν νοητικά το παιδί μας. Η ονομασία του μαθήματος καταλυτική για τις επιδιώξεις του. Ο χώρος μας είναι εξοπλισμένος με μοναδικά εκπαιδευτικά παιχνίδια που εντείνουν την παρατηρητικότητα, την αντιστοίχηση, την αυτοσυγκέντρωση και πολλά ακόμη.

Μουσικοκινητική Αγωγή

ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ / κινησιολογία/ ΤΟΥ CARL ORFF:
Με την μουσικοκινητική αγωγή προσφέρουμε έναν συνδυασμό της μουσικής και της κίνησης με την αγωγή. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη αγωγή, που απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών, με στόχο να καλλιεργήσουν τις σωματικές, πνευματικές και ψυχικές τους ανάγκες. Ο Carl Orff συνδυάζει το λόγο με τη μουσική και την κίνηση, το τραγούδι με τον αυτοσχεδιασμό και τη χρήση μουσικών οργάνων. Το πιο σημαντικό είναι ότι στη μουσικοκινητική αγωγή η διδασκαλία γίνεται μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική εμπειρία σε μία διαρκή εναλλαγή ήχων, κινήσεων, χρωμάτων και αισθήσεων! Είναι μια καλλιτεχνική δραστηριότητα που βοηθά τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο!
Ακόμη, η αξία της μουσικοκινητικής εκπαίδευσης είναι απεριόριστη και προσφέρει πολλαπλά οφέλη για το παιδί. Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες έρευνες αποδεικνύουν ότι τα παιδιά που έρχονται σε επαφή με τη μουσική από πολύ μικρή ηλικία (ακόμη και νεογέννητα) αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους εφοδιασμένα με ελευθερία έκφρασης, δημιουργικότητα, φαντασία και ιδιαίτερα ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη. Με αυτό τον τρόπο «χτίζουν» την αυτοπεποίθησή τους, ιδιαίτερα τα πιο ντροπαλά παιδιά. Πάνω από όλα, όμως, η μουσικοκινητική αγωγή μπορεί να προσφέρει στο κάθε παιδί πραγματική ευχαρίστηση μέσα από το άκουσμα μίας αγαπημένης μελωδίας ή τη χαρά σαν αποτέλεσμα μιας δημιουργικής διαδικασίας. Τα μαθήματα μουσικοκινητικής στοχεύουν στην αίσθηση του χώρου και του χρόνου, τη γνώση του σώματος, τη δημιουργικότητα, τη φαντασία στη ρυθμική αντίληψη και τη μουσική μνήμη. Τα οφέλη που κερδίζουν τα παιδιά από την μουσικοκινητική ευρύνονται σε πολλούς τομείς. Η μουσική μαζί με την κίνηση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού σας.

Το Σεντούκι της γιαγιάς

Παιχνίδι Μίμησης με διαφορετικές μεταμφιέσεις ρόλων.
Τα παιχνίδια μίμησης και μεταμφίεσης συμβάλουν καταλυτικά στη ψυχολογία των παιδιών. Τα παιδιά μέσα στην στολή αισθάνονται ασφάλεια. Καθώς αφήνουν τον εαυτό τους ελεύθερο να πειραματιστεί και να ενταχθεί σε παιχνίδια ρόλων, χωρίς να ντρέπονται. Η μεταμφίεση τους δίνει την ευκαιρία να αποδράσουν από τους κοινωνικούς περιορισμούς και να παίξουν κάποιον ρόλο τον οποίο τον βιώνουνε είτε ως επιθυμία εξερεύνησης είτε ως περιέργεια για το πώς θα ήταν να είναι εκείνα γιατροί ή δάσκαλοι ή οτιδήποτε άλλο.

Γλωσσική ανάπτυξη

Αυτό το μάθημα εντείνει την προσοχή του στον λόγο του κάθε παιδιού. Κύριοι στόχοι του μαθήματος η κατανόηση σε αυτό που ακούμε, η αναπαραγωγή λέξεων και προτάσεων και ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου.
Με ευχάριστα ερεθίσματα το παιδί μας κατακτάει αβίαστα τους παραπάνω στόχους πάντα ενισχύοντας την φαντασία του.

Ο Χελωνίνος

Το κουκλοθέατρο αποτελεί ένα σημαντικό μέσο ψυχαγωγίας για το παιδί. Το παιδί καλείται να προσαρμοστεί σε έναν κόσμο ενηλίκων φτιαγμένο στα δικά τους μέτρα και μεγέθη. Η προσαρμογή αυτή είναι δύσκολη και απαιτητική ιδίως τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Το κουκλοθέατρο σε αυτήν την περίπτωση βοηθάει πολύ την ομαλή προσαρμογή του παιδιού μας από το ένα μεταβατικό στάδιο στο άλλο. Αφού ανοίγει μία κλειδαρότρυπα δηλαδή μία τρύπα όπου από εκεί παρακολουθεί προστατευμένα την πραγματικότητα. Το κουκλοθέατρο διαμορφώνει ένα πλαίσιο κατάλληλο για την προσαρμογή και εξέλιξη του παιδιού, στη μεγεθυμένη πραγματικότητα. Με λίγα λόγια μέσα από τις κούκλες και το παραμύθι το κουκλοθέατρο δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να ζήσει την παιδική ηλικία της ανθρωπότητας. Επίσης το κουκλοθέατρο σαν θέαμα προσφέρει στο παιδί ερεθίσματα που το εμπλουτίζουν ψυχικά συναισθηματικά, νοητικά, γνωστικά. Παρακολουθώντας μια παράσταση κουκλοθεάτρου ζει μέσα σε συναισθηματική ένταση τη μαγεία και το θαύμα. Βιώνει την θεατρική σύμβαση, όταν, ξαφνικά οι άψυχες κούκλες ζωντανεύουν. Το παιδί μεταφέρεται σε ένα φανταστικό χώρο, ξεφεύγει από την πραγματικότητα, συμμετέχει, ταυτίζεται, διασκεδάζει, παραδειγματίζεται από τη δράση της κούκλας. Μέσα από τα παθήματα τον ηρώων το κουκλοθέατρο δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να αφομοιώσει ηθικούς νόμους, κανόνες, κώδικες, αξίες απαγορεύσεις, ιδανικά ακόμα και τη δομή και λειτουργία της κοινωνίας στην οποία ζει. Το παιδί πολλές φορές, συμμετέχει στην παράσταση καθορίζοντας και αυτήν την εξέλιξη της ιστορίας, εξωτερικεύει συναισθήματα φόβου, χαράς, λύπης, έκπληξης, ενθουσιασμού.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι γονείς θα μπορούν να προτείνουν θέματα

Χορωδία

Τα παιδιά σε αυτό το μάθημα θα ακούνε και θα μαθαίνουν παιδαγωγικά τραγούδια.
Η ενασχόληση των παιδιών με τη μουσική συμβάλλει καταλυτικά στην ψυχικοκοινωνική ανάπτυξή τους. Επιπροσθέτως, όταν αυτή καθίσταται μέρος μιας συστηματικής μουσικής εκπαίδευσης, τα παιδιά ασκούνται πολύπλευρα καλλιεργώντας παράλληλα και τη φωνή τους. Οι συμμετέχοντες σε μία χορωδία πρωτίστως ψυχαγωγούνται, ενώ όπως τεκμηριώνεται ο ρόλος μιας παιδικής χορωδίας δεν είναι απλά ψυχαγωγικός αλλά πολύ πιο σπουδαίος. Είναι μορφωτικός, παιδαγωγικός, και κοινωνικός.

Μουσικό – Θεατρικά Παιχνίδια

Είναι παιχνίδια που καλλιεργούν την μουσική και θεατρική παιδεία.

Θεατρικό Παιχνίδι

Το θεατρικό παιχνίδι είναι μια βιωματική δραστηριότητα, όπου τα παιδιά μέσα από την μίμηση, τη κίνηση, τη μουσική εκφράζονται και επικοινωνούν με ένα διαφορετικό τρόπο. Το παιδί μπορεί να εκφραστεί δημιουργικά και να ενισχύσει τη σκέψη του, τα συναισθήματα του και τη φαντασία του. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι προσεγγίζεται και αναλύεται η ανθρώπινη συμπεριφορά. Τα παιδιά μαθαίνουν να έρχονται σε επαφή με καταστάσεις από την καθημερινότητα τους. Μέσα από τη δημιουργία μιας ιστορίας-παραμυθιού σταδιακά συνειδητοποιούν τα όρια της φαντασίας και του πραγματικού. Το θεατρικό παιχνίδι ταυτίζεται με τη δραματοποίηση ή τη δημιουργία φανταστικών καταστάσεων και τη δράση μέσα σε αυτές. Η έμφαση δίνεται περισσότερο στη διαδικασία και όχι στο αποτέλεσμα. Τα παιδιά μέσα από τη συμμετοχή τους στο θεατρικό παιχνίδι: έρχονται σε «γνωριμία» με το κόσμο και τα προβλήματα που τους περιβάλλουν μαθαίνοντας να βρίσκουν μόνα τους λύση σε ότι τους απασχολεί αναπτύσσουν διάφορες ικανότητες, όπως κοινωνικότητα, σεβασμό, δημιουργικότητα, αίσθημα ευθύνης, συνεργασία, πρωτοβουλία καταφέρνουν να επικοινωνούν, να μοιράζονται, να καταλαβαίνουν τον κόσμο μέσα στον οποίο ζουν αναπτύσσουν σταδιακά τη δυνατότητα της αυτοέκφρασης (λεκτικής και μη λεκτικής) και του αυτοέλεγχου των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς διασκεδάζουν ενώ παράλληλα ενισχύεται η αισθητική καλλιέργεια, η γλωσσική ανάπτυξη, η ψυχική εκτόνωση, η καταπολέμηση της δειλίας, τονώνεται η αυτοπεποίθηση τους και το πιο σημαντικό είναι ότι όλα επιτυγχάνονται μέσω μίας διαδικασίας διασκέδασης για τα παιδιά μας.

Μαστροχαλαστής

Η ονομασία της δραστηριότητας είναι αντιθετική όμως έχει μεγάλη σημασία. Εδώ μαθαίνουμε να κατασκευάζουμε χωρίς να υπάρχει (σωστό ή λάθος). Τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν, να συνδέουν, να ξεβιδώνουν, να ταιριάζουν και πολλά άλλα.
Μέσα από αυτήν την διαδικασία τα παιδιά έρχονται κοντά με τις μαθηματικές έννοιες, εξασκούν την λεπτή τους κινητικότητα και συνάμα εξελίσσονται νοητικά. Επίσης ή αίσθηση του δημιουργού τους γεμίζει αυτοπεποίθηση.

Επικοινωνία για Ραντεβού

Επικοινωνία
Share This

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο